תקנות תעבורה לגבי נהיגה בקלנועית

    להצעת מחיר על קלנועית השאירו פרטים או התקשרו:
    077-804-6100


    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.

    שימוש בקלנועית הפך רווח מאוד לאורך השנים ברחבי הארץ. כיוון שבמדינת ישראל יישובים כפריים רבים יחסית. כמו קיבוצים וכיוצא באלו. הרי שדרך ההתניידות הנוחה ביותר עברה לנהיגה בקלנועית. כמובן, קיימות דרכים נוספות להגיע מנקודה אחת לאחרת. כמו רכיבה על אופניים למשל וכן הלאה. אבל בתור פתרון לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים ולאנשים מבוגרים ,מדובר על פתרון מצויין בכל מקרה. אלא שכמו במקרים אחרים, חשוב להקשיב למה שנקרא דיני תעבורה. במדינת ישראל כמו במדינות אחרות במערב, יש דגש על השימוש בכלי רכב שונים, תוך מתן תשומת לב לחוק. החוקים לא נמצאים כאן כמובן רק כדי לעכב אותנו. אלא, הם פה גם כדי להדריך אותנו ולאפשר לנו להגיע הביתה בשלום. במאמר הבא ריכזנו עבורכם את התקנות המרכזיות אליהן כדאי לתת את הדעת. 

    יש לתת את הדעת בעת הנהיגה בחוץ

    גם אם הולך רגל לא צריך לקבל רישיון מיוחד כדי ללכת בחוץ ברחוב, הרי שעליו לתת את הדעת למתרחש על הכביש. כאן המקום להזכיר כי בכל מקרה, חשוב שיקול הדעת שלכם. קלנועית כמו הולכי רגל וכמו הרוכבים על אופניים, צריכים לענות על דיני תעבורה בסיסיים. למשל, לא לחצות באור אדום ולראות כי ניתנת זכות קדימה כנדרש. כמובן, השימוש בכלי מהסוג הזה דורש נקיטה של משנה זהירות, אבל עם זאת, הרי שבמידה רבה, למעט משתנים נקודתיים, החוק מתייחס באופן שווה לנוסעים בקלנועית ולהולכי הרגל. 

    מה בכל זאת מאפיין רכיבה על הכלי 

    נתחיל בגיל הנהג. החוק אומר כי מותר לנהוג בקלנועית רק מי שמלאו לו 16 שנים. קיימת אפשרות לקבל אישור עבור חריגה מהחוק. באותם דיני תעבורה יש סעיף האומר כי אם מדובר על מי שסובל מנכות ברגליים, הרי שיש לו אישור לנהוג בכלי כבר בגיל 14. 

    הנהיגה בכלי צריכה להיעשות על המדרכה. אלא אם אנחנו מדברים על סיטואציה בה אין אפשרות לרדת ולעלות על המדרכה בצורה בטוחה. אז, הנהיגה יכולה להיות בשולי הכביש. בכל אופן, חשוב להקפיד על נהיגה ברחובות פנימיים, בהם יש תנועה מועטה. אין אישור כמובן לעלות עם כלי מהסוג הזה על כביש מהיר וכן הלאה. 

    המהירות המקסימלית המותרת בכלי היא של 12 קמ"ש. בכל מקרה, הרי שככל הנראה לא תמצאו כלי דומה הנוסע במהירות גבוהה מזו. 

    זה פתרון מצויין אם יודעים איך להשתמש בו נכון 

    באמת אפשר לומר כי קלנועית יכולה לתת מענה עבור מגוון רחב של צרכים. החל ממתן מענה למי שסובלים ממוגבלות וכלה במי שמעוניינים להשתמש בכלי עבור מתן שירותי הארחה וכדומה. אבל, כמו תמיד, כאשר משתמשים בכלים מהסוג הזה. אנחו צריכים ללמוד לקחת אחריות על המעשים שלנו. אם יש לכם שאלות ואם נקלעתם לסיטואציה מורכבת. מוזמנים תמיד ליצור קשר ולקבל מענה. 

    דגמי קלנועיות שיכולים לעניין אותך